Saturday 13 June 2009

plastic bag-gesso and ink


another technique I heard of on Joangevaerts forum and what fun it is to do. It involves gesso, high pigment watercolour ink and a plastic sandwich bag . I didn't have any waterpaint ink so I used shadowpaint ink instead ( = like Ecoline) it worked fine. I wish I had more than my 4 colours. Can you guess I like the green/blue combination?
the image is from CraftyIndividuals the rejoice stamp from Cornishheritagefarms.
And now I have to think what I'm going to do with another sheet I did in yellow and orange ( and some green I think)
xxxxx
weer een andere techniek waarvan ik hoorde op het forum van Joangevaert, het gaat met behulp van Gesso, waterverf inkt en boterhamzakjes.
Ik had geen waterverf maar heb de inkt van de shadowpaint gebruikt( = hetzelfde als Ecoline ) dat ging ook prima. Jammer dat ik er maar 4 kleuren van heb. Ben je er inmiddels achter dat ik de combinatie blauw/groen prachtig vindt?
De image is een stempel van Crafty Individuals en de rejoice van Cornisheritagefarms.
En nu eens kijken wat ik met het andere vel ga doen =s oranje en geel (en groen geloof ik)

No comments: