Tuesday 14 October 2008

my home is my castle






For a long time it's been on my "to do" list to make a word book

and I finally got round to it.I've started with some easy letters to cut out before embarking on the difficult ones( cutting out is not my forte )
=======
het stond al een tijd op mijn lijstje om een woordboekje te maken en eindelijk ben ik er aan toe gekomen.Ik ben begonnen met wat makkelijke letters voordat ik aan de moeilijke begin. Uitsnijden is niet mijn sterke punt.

The picture on the right is an old corrigated iron house thats standing in our grounds. Used as storage but one day we'll replace it with a wooden one I hope..
=======
Rechts is een oud huisje gemaakt van golfplaten , nu gebruikt als opslagplats maar ooit in de toekomst zullen we het vervangen door een houten chalet hoop ik.


left is looking down at our place from the hill ( our own hill Dutch people) behind us you can see Ben Resipole in the distance and on the right is an aerial view of the whole set up of the house, outbuildings and caravans.Can you spot my craftvan?
=======
links is gemaakt vanaf de heuvel achter ons ,( een van onze eigen heuvels Hollanders!!) je kunt Ben Resipole in de verte zien en rechts is een luchtfoto van ons huis en alle bijgebouwen en caravans . Zien jullie mijn craftvan ?




This is the bay at the back of our croft where I do my cano-ing .It dries out completely at low tide and you can walk all round the islands .

======

dit is de baai waar ons land in uit loopt en waar ik met mijn kano kan spelen. Bij eb valt ie helemaal droog en kan je om de eilandjes heen lopen.

I have used Gesso, Glimmer Mist and Distress Ink to color the pages, plasterers tape came in handy too and an old interior decorating book that slowly gets demolished to pull out bits and pieces. The Stitchels from Artistic Stamper wormed their way into this book as well, ha ha. Am I addicted to them or not?
And the freebie from the Craft Stamper magazine was used as well
========
Ik heb Gesso, Glimmer Mist en Distress inkt gebruikt voor de bladzijden, stucadoor tape of hoe het mag heten dat net spul. kwam ook goed van pas en en oud boek met staaltjes voor binnenhuis inrichting wat langzaam maar zeker gesloopt wordt voor de kleine frutseldingen , randjes en kantjes en koord.
De Stitchels hebben zich ook weer in dit boekje genesteld ben ik er aan verslaafd of niet ?
het kroontje en de kleine diamant stempeltje was de gratis stempel van deze maand in de Craft Stamper magazine .


Another aerial view . I've put an arrow to show
where we are in relation to the sea. In the background you can see Eigg and Rum.


=======


Nog een luchtfoto ik heb een pijltje gezet waar wij zitten , in de achtergrond zie je Eigg en Rum

















9 comments:

Anonymous said...

Wauw, wat een gaaf boekje!
En wat woon jij prachtig zeg!

ScrapEnjoy said...

Wow Ellen, dit is de moeite waard, wat mooi, maar ja wat wil je met zo'n omgeving, hier kan ik alleen van dromen.

vr.gr. Lilian

wendela said...

Ellen het is super prachtig, je boekje zowel je huis en omgeving!!

Hazel said...

Absolutely fabulous!

Marjan said...

Ik hou niet zo van die woordboekjes maar jij hebt m wel heel erg mooi gemaakt! Kleuren zijn super en de foto's zijn prachtig. Jammer dat ik ze niet kon vergroten zodat ik ze nog beter kon bekijken!

Groetjes Marjan

Linda said...

fantastic Ellen! I love it.

Jackie said...

Wow Ellen, that is fantastic and the views aren't bad either ;))

Anonymous said...

helemaal mooi !
geef mij zo`n stuk land met bergen en een meer ..... dream on girl !

Unknown said...

prachtig boekje ellen! en de omgeving....fantastisch!